BIENVENUE

SIMHA

SIMHA

RAV BITTON

RAV BITTON

RABBI

RABBI
"Une image peut faire plus que mille mots..."
(Le Rabbi , 1990)

Vidéo du Rabbi

הרבי מליובאוויטש: ניגון שמחה

Calendrier des horaires de Chabbat et jours de fêtes Année 5780 (2019-2020)

CLIP GALA 2017

VIDEO LILDVD

dimanche 21 février 2010

70 קהילות בשבועיים ● יומן מסע וגלריית

ממראות המסע המיוחד
ממראות המסע המיוחד צילום: שטורעם
70 קהילות בשבועיים ● יומן מסע וגלריית תמונות

מסע ענק אל רבני וקהילות צרפת ואנגליה הגיע לקיצו ביום שישי האחרון ▪ משלחת מטעם "מרכז רבני אירופה" עברה מרב לרב ומקהילה לקהילה, שמעה את הצרכים והידקה את הקשר עם הנפשות הפועלות בשטח ● התגובות היו נלהבות, וגדולי הרבנים בכל אחת מהמדינות בירכו על היוזמה והקדישו מזמנם היקר בכדי לברך ולחזק
מערכת שטורעם
ביום שישי האחרון שבה משלחת "מרכז רבני אירופה" ממסע בקרב רבני וקהילות צרפת ואנגליה. המסע שנפרס על פני השבועיים האחרונים, הוא ראשון בסדרה, ובמסגרתו פגשו חברי המשלחת את הרבנים, שמעו על הצרכים, ניהלו עמם שיחות אישיות, ודנו עמם על העמקת הקשר שלהם עם "מרכז רבני אירופה". על המשלחת הנכבדה נמנו, הרב מרדכי ביטון, אחראי אגף "מענה לשו"ת" ב"מרכז", הרב אברהם אבא טורצקי, אחראי אגף "בירורי יהדות וגירות", והרב ישראל זילברשטרום.
במשך השבוע הראשון למסע סובבו חברי המשלחת החשובה, שנתמנתה על ידי הנהלת "מרכז רבני אירופה" בברכת הרה"ג חברי "מועצת רבני אירופה", בכל רחבי מדינת צרפת, המדינה בעלת הריכוז היהודי הגדול ביותר ביבשת אירופה, אשר מונה למעלה מ-600 אלף יהודים.
הביקור בצרפת התרכז סביב שלושת הערים הגדולות והחשובות: פאריז (והסביבה), מרסיי, וליאון. בהן ביקרו חברי המשלחת בריכוזים החרדיים ונתקבלו בברכה ובמאור פנים.
מבוקר ועד ערב התקבלו הרבנים חברי המשלחת בשמחה ובחיבה נדירה ויוצאת דופן, בלשכותיהם של הרבנים החשובים, בבתי המדרש, בכוללים, בבתי הכנסת ובמוסדות התורה.
הרבנים כולם נצלו את ההזדמנות להודות על הפעילות הענפה והברוכה של 'מרכז רבני אירופה' – הגוף הרבני המרכזי באירופה אשר מאחד למעלה מ-700 רבנים בכל רחבי היבשת האירופאית - שמחו לשמוע על הפרויקטים החדשים, נתנו עיצה וברכה, הדרכה ומורה דרך להמשך הפעילות הכה נחוצה.
המשלחת הנכבדה יצאה ונכנסה בבתיהם של אבות בתי הדין, ראשי מערכות השחיטה והכשרות, ראשי ישיבות, ראשי כוללים, רבני שכונות וקהילות, דמויות מפתח בקהילה היהודית בכל עיר.
והכל בהכוונתו ועידודו של הגאון רבי ירמיה מנחם כהן שליט"א, אב"ד פריז וחבר נשיאות מועצת רבני אירופה.
בין היתר ביקרה המשלחת אצל: הגאון רבי יוסף דוד פרנקפורטר שליט"א, רב ואב"ד דקהל "עדת יראים", המקובל הנודע הגאון הצדיק רבי דוד חנניה פינטו שליט"א, הגאון רבי אברהם ברוך פעווזנער שליט"א, רב קהילת חב"ד ליובאויטש, הרה"ג לוי יצחק קאהן שליט"א והרה"ג יוסף האוזי שליט"א, דייני ועד רבני ליובאויטש, הגאון רבי מרדכי בעלינוב שליט"א, אב"ד ועד רבני ליובאויטש, הגאון רבי יחיאל מנחם מענדל קלמנסון שליט"א, ראש ישיבת תומכי תמימים ליובאויטש בברינוא, הרה"ג יוסף יצחק פעווזנער שליט"א, יושב ראש מוסדות סיני, הרה"ג יוסף יצחק גורודעצקי שליט"א, יושב ראש לשכת ליובאויטש האירופאית, , הרה"ג יוסף יצחק לאבקובסקי שליט"א, רב ושליח חב"ד הראשי למרסיי, והרה"ג שמואל גורביץ' שליט"א, רב ושליח חב"ד הראשי לליאון.
ביומו האחרון של המסע בצרפת, בשבת קודש פרשת משפטים – שקלים, שבתו הרבנים בעיר סרסיל הסמוכה לפאריז. מודעות ענק מאירות עיניים חתומות בידי 3 הדמויות הרבניות המרכזיות של העיר, הרב הראשי הרה"ג שלום בערוס שליט"א, ראש הכולל ובית המדרש הרה"ג יחיאל בראנד שליט"א, וראש מוסדות החינוך - שליח חב"ד הרה"ג יעקב ביטון שליט"א, הזמינו את הציבור היהודי הגדול המונה קרוב ל-20 אלף נפש, לבוא להתבשם במהלך השבת מחידושי ודברי התורה שישמיעו הרבנים. בליל וביום השבת בקרו הרבנים ב-18 בתי הכנסת בעיר, ובכל מקום הביאו את דבר ה'מרכז'.
המעמד המרכזי התקיים בשבת בעלות המנחה, מאות מתושבי העיר באו לכינוס המרכזי לכבודם של הרבנים ושתו בצמא את דברי התורה ואת הרשמים העזים שמסרו האורחים מהביקורים המרגשים בקהילות צרפת.
לונדון קיבלה את משלחת מרכז רבני אירופה
בראשית השבוע של "ויקחו לי תרומה" שלוחי דרבנן, שעשו שבוע שלם ברפובליקה הצרפתית, שמו פעמיהם למרכז החרדי והתורני הגדול של אירופה, ערי וישובי מדינת אנגליה, ובמרכזם שתי השכונות היהודיות המפורסמות זה עשרות שנים, 'סטמפורד היל' ו-'גולדערס גרין', בעיר לונדון הבירה.
הרבנים אשר נמנו על המשלחת הנכבדה, התקבלו בחיבה יתירה במעונם של כל רבני וחשובי העיר.
בלשכותיהם ובבתיהם של הגאב"ד שליט"א, של אבות בתי הדין השונים, של הרבנים מנהיגי הקהילה החרדית, הקהילה הספרדית, פעדעריישן, לונדון בית דין, כשאת כל המסע בן שבוע ימים בממלכה האנגלית מכוון ומדריך הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין שליט"א, רב ואב"ד הפעדערשיין וחבר נשיאות מועצת רבני אירופה.
התרגשות רבה שררה בין חברי המשלחת כשנתקבלו בחדוות קודש אצל הגאון הישיש, הגאון הרב אלחנן היילפרין שליט"א (המכונה ר' חנא), יו"ר התאחדות קהילות החרדים וגאב"ד דק"ק רדומישלא בלונדון, שהתעניין בתשומת לב יתירה על כל פרטי הפעולות החשובות של המרכז, והרעיף שפע של ברכות לכל העוסקים במלאכת הקודש.
בין היתר בקרה המשלחת אצל: הגאון רבי דוד אברהם שליט"א, דיין קהילת הספרדים וחבר ב"מועצת רבני אירופה, הרה"ג חיים שאול שמאהל שליט"א, רב דק"ק "בית אברהם" בלונדון, הרה"ג נחמן סודאק שליט"א, שליח חב"ד הראשי באנגליה, הגאון רבי לוי יצחק ראסקין שליט"א, דיין ומו"ץ דקהילת ליובאויטש ומו"ץ בבית ההוראה של התאחדות קהילות החרדים, ועוד.
הסכמתו הנלהבת של ר' חנא שליט"א יאריך ה' ימיו ושנותיו, שמעטרת את פרי הביכורים, החלק הראשון בסדרה שתפאר את בתי גדולי ישראל אי"ה בכל העולם כולו - "שו"ת רבני אירופה", נקראה בתשומת לב על ידי כל הרבנים, ראשי הישיבות הקדושות, ראשי הכוללים מרביצי התורה ובראשם האדמו"רים שליט"א מנהיגי החצירות החסידיים, רבני ומובילי הכשרות המהודרת "כדתיא" ועוד.
הגאון ר' עזריאל שכטר שליט"א, תלמידו המובהק של מי שהקים עולה של תורה בלונדון, הרב משה שניידר זצ"ל, ומידידי "מרכז רבני אירופה" מזה שנים, בירך בלבביות חמה את חברי המשלחת, ואמר שעבודת המרכז זה אחד מהדברים הכי חשובים שקמו בדור הזה.
מסע חיזוק זה, עורר רושם רב ונכבד, וכבר מביא תועלת רבה לקהילות רבות, ובמיוחד לרבנים שביקשו לשתף פעולה בתחומים ספציפיים שהמרכז מטפל בהם באופן שוטף באמצעות 10 האגפים השונים: בתי עלמין, מקוואות, הדפסת והפצת חידושי תורה של רבנים, בירורי יהדות וגירות, ועוד.
בכל הביקורים – אצל למעלה מ-70 רבנים, באו רבני המשלחת בידיים עמוסות, כשבידיהם: חוברת מהודרת שהיא דו"ח מפורט הנפרס על פני 32 עמודים על פעילות "מרכז רבני אירופה" בחצי השנה האחרונה; מקבץ של מכתבי שאלות בהלכה מרבנים באירופה והתשובות עליהם מגדולי הפוסקים של דורנו ממה שנתקבץ במחלקת "מענה לשו"ת" במשרדי המרכז באחרונה; מאסף מיוחד העוסק בעניין החשוב של בירורי יהדות וגירות הנערך במיוחד לכבוד המסע על ידי מחלקת "בירורי יהדות וגירות" במשרדי המרכז; והספר הטרי שיצא לפני כשבועיים לאור עולם - "שו"ת רבני אירופה" - המרכז קרוב ל-100 שאלות ותשובות בד' חלקי השלחן ערוך שנכתבו על ידי רבני אירופה וגדולי התורה בארץ ישראל.
הספר המיוחד הנ"ל, הרואה אור על ידי אגף הוצאה לאור של מרכז רבני אירופה, שעורר עניין רב עוד בטרם צאתו לאור עולם ואשר עריכתו ארכה כחצי שנה, עורר רושם אדיר אצל כל הרבנים. חלקם כבר שיגרו תשובות המשך, ודיון נוסף בסוגיות המרתקות והמגוונות שנפרסות לכל מלוא העין, ומגלות את הבעייתיות ואת הרבגוניות של חיים יהודיים בערים קטנות החסרות קהילה יהודית מסודרת. ספר זה אף עתיד לצאת לחנויות באירופה, ארץ ישראל וארה"ב בימים הקרובים.
גם את הגיליון החדש והטרי של מגזין רבני אירופה 'קהילות' לחודשים טבת-שבט, ואת גיליון ה'קשר' - עלון תורני-הלכתי המיועד לרבנים ומורי הוראה - קבלו הרבנים בשמחה, והקפידו לציין כי הבית הפרטי שלהם ובית הקהילה מתמלא אור וקדושה כל אימת שמופיעים גליונות אלו, מידי חודשיים.
ז' באדר תש"ע
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברי המשלחת בתמונה משותפת
חברי המשלחת בתמונה משותפת | צילום: שטורעם
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aucun commentaire: